Michal Bortel

Jak se Bush baví s Putinem o radaru v Čechách?

24. 03. 2008 19:30:00
Malá ilustrace rozhovoru amerického prezidenta Bushe s ruským prezidentem Putinem, když jednají o umístění radaru v ČR ..... Bush: „Ahoj Vladimíre, už jsi volal Topolánkovi?"

Putin: „Nazdar Jirko, s Topolánkem jsem mluvil, ale blábolil do toho se synem Nicolasem, že ho má teď nastarosti a nemám moc času. Říkal, že smlouvu o radaru podepíše, jak se mi dva dohodneme. Pak mi to zavěsil, protože přišla ta jeho Lucie, jen jsem slyšel, jak mu nadává, že telefonuje místo hlídání."

Bush: „To je na tom podobně jak já, taky mi Laura nadává, když telefonuji s Condoleezzou místo luxování. Já jsem poslal našeho velvyslance za tím jeho poradcem Dalíkem. Ten s ním mluvil a říkal, že ty víza v Čechách docela zabrala. Nejvíc by prý pomohlo, kdyby ses začal hrozně vztekat, že ten radar tam fakt moc nechceš. To by prý zabralo i na ty největší odpůrce."

Putin: „Hmmm.... Tak já teda přitvrdím. Když budu hodně křičet a hrozit další vlnou zbrojení, to budu doma populární. To chtějí u nás slyšet a Češi ten tvůj radar z trucu povolí, aby to nevypadalo, že je furt řídíme my. To není špatný nápad."

Bush: „Jasně a my Vám jako důkaz pro veřejnost, že to není proti Vám podepíšeme smlouvu, že se na ten radar můžete kdykoli přijít podívat. Samozřejmě naše dohoda, že radar bude odebírat ruskou elektřinu a naše firmy od vás budou kupovat polovinu vaší ropy za 130% ceny na světových trzích po dobu 20 let platí. Čečensko a Čínu necháme být, jen před tou olympiádou trošku zakřičíme něco o lidských právech, ale to snad chápou, ne?"

Putin: „Jo, Číňanům je to jedno, ty zajímají prachy stejně jako nás."

Bush: „Vladimíre, není lepší vydělávat prachy než se na sebe blbě tvářit, jak před 20 lety?

Putin: „Jirko, máš recht, ale navenek to musíme hrát pořád stejně, u nás jsou na to zvyklí. Jo a mimochodem, až budeš mít ten radar tak já jim ty víza zruším taky. To bude gesto....."

Berte tento fiktivní odlehčený rozhovor jako zamyšlení nad tím, co by vlastně mohlo skutečně být za umístěním radaru u nás. Zkusme se zamyslet, co může být pod pokličkou a nedívejme se jen na vařící se hrnec na plotně. Ale třeba je to všechno ještě úplně jinak....

Autor: Michal Bortel | karma: 14.45 | přečteno: 1168 ×
Poslední články autora